Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

A Business Practices Office (BPO) bejelentőrendszer

A BPO bejelentőrendszer szabályszegésekre utaló jelekről fogad bejelentéseket. Ez egy fontos eleme a jó vállalatvezetésnek.

A vállalatnak, a foglalkoztatottjainknak és üzleti partnereinknek okozott károk kizárólag akkor kerülhetők el, ha a szabályokat betartjuk. A törvények és belső szabályozások betartása a Mercedes-Benz Group legfontosabb érdeke. Ezért kell a szabályszegéseket mielőbb felismerni. Ahhoz, hogy a vállalatra és a munkatársainkra magas kockázattal járó szabályszegéseket tisztességesen és szükséges módon lehessen kivizsgálni, 2006-ban egy bejelentőrendszert hoztunk létre. A BPO (Business Practices Office) bejelentőrendszer világszerte lehetővé teszi a foglalkoztatottaknak és külső bejelentőknek is, hogy a szabályszegéseket jelezni tudják. A BPO bejelentőrendszer használata során államilag specifikus, különböző jogi követelményeket figyelembe kell venni. Amennyiben a helyi jogi előírások engedik, anonim bejelentésekre is van lehetőség.

A súlyos szabálysértésekhez sorolhatók például a korrupciós-, kartelljogi bűncselekmények és a pénzmosás, ezek mellett a műszaki vagy környezetvédelmi előírások megsértése is. Egy bejelentés beérkezése után a Business Practices Office egy kockázat alapú első megítélést hoz a potenciális szabálysértéssel kapcsolatban. A vállalatra magas rizikóra vonatkozó bejelentés esetén egy jogi elővizsgálatra kerül sor. Amennyiben az elővizsgálat során beigazolódik a gyanú, az esetet egy vizsgálati parancsban az illetékes vizsgálószervnek (például Konszernbiztonság, Konszernadatvédelem, Konszernrevízió, Jogi osztály) továbbítják.

Az érintett mielőbb megkapja a lehetőséget, hogy a váddal kapcsolatban állást foglaljon. Amíg egy vétséget nem igazolnak, az ártatlanság vélelme érvényesül. A vizsgálat során figyelembe kell venni a súlyosító és enyhítő körülményeket is. A BPO a bejelentések feldolgozását, az eljárás lezárásáig, végig figyelemmel kíséri. Ezalatt a BPO biztosítja a teljes bizalmasságot. A bejelentőrendszerünk hangsúlyt fektet a tisztességességre – a bejelentők és a panasz által értintett munkatársak tekintetében is. Érvényesül az arányosság elve, minden egyes esetben ellenőrzik, hogy mely következmények alkalmasak, szükségesek és megfelelőek.

Visszaélés-bejelentési irányelv

Irányelv letöltése

Vizsgálati irányelv

Irányelv letöltése

Amennyiben Ön, a Mercedes-Benz Konszernnel kapcsolatos jogsértésre vagy súlyos szabályszegésre utaló jeleket észlel, ezeket a következő elérhetőségen tudja ezt a BPO bejelentőrendszernek jelezni.

Business Practices Office, Mercedes-Benz Group AG

IL/CBP – Business Practices Office (BPO)

HPC E703

Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart

Németország

e-mail: bpo@mercedes-benz.com

Semmi esély a korrupcióra

Semmi esély a korrupcióra

A Mercedes-Benznél nem kötünk mindenáron üzletet. Nem vesztegetünk és nem hagyjuk magunkat megvesztegetni.

Felelősségteljes magatartás

Felelősségteljes magatartás

Meggyőződésünk, hogy hosszútávon csak az maradhat sikeres, aki felelősségteljesen cselekszik. Nekünk ehhez, nem csak a törvények betartása, hanem az egyéni magatartás közös értékekhez való alakítása is hozzátartozik.

Compliance Management System (CMS)

Compliance Management System (CMS)

Az érték alapú compliance egy szükségképpeni része az üzleti mindennapoknak és azt jelenti számunkra, hogy betartjuk a törvényeket és az egyéb szabályokat.

Az adatok felelősségteljes kezelése: Data Compliance Management a Mercedes-Benznél

Az adatok felelősségteljes kezelése: Data Compliance Management a Mercedes-Benznél

A hálózati összekapcsolás és a digitalizáció fontos szerepet játszanak a jövő mobilitásában. Sok új üzleti modell alapja a nagy adatmennyiség.